söndag, december 12, 2010

Vacker vinterdag

Hej
Vilken vacker vinterdag vi haft idag -6 och strålande sol. I går var det +3 grader och småregn Men det tog inte så mycket på snölagret Det lilla som försvann späddes på under natten till idag
Vi var i Karlskrona igår Några bilder blev det inte Men jag behöver väl inte säga mer än att Björn Skifs är fantastiskt bra

Lite bilder idag blev det i alla fall

E hon söt eller e hon söt??

En söting till

Hej då

Gott

Sa jag söt??

Börjar bli lite kallt

Acke värmer en tass i taget

Vi tänkte inte riktigt på att efter gårdagens töande så blev det ju lite skare på snön Så nu har Wilma skrapsår på alla 4 benen :(  Men Acke klarade sig

Titta vilket fint matställe våra fåglar har

Till sist vår väg till jobbet Har länge tänkt ta ett kort på denna fina Kastanjeallé där vi kör varje morgon Tänkte jag skulle försöka mig på att ta ett kort i månaden så man kan se hur den skiftar . Jag får se om jag kommer ihåg

Kram Pia

14 kommentarer:

Cilla sa...

Jättefina bilder Pia!!!

Annki o Wilda sa...

Söta, vilken vacker allé

Marine & tjejerna sa...

Jättevackert :) Vilka fina kort på hundarna & vilket härligt ställa att släppa vovvarna på så dom får springa av sig!
Ha de gott Kram

Monica sa...

javisst är hon söt, Wilma! Och Acke också med sina öron. Fantastisk alle, det tycker jag är så vackert i Skåne/Halland mfl ställen; dessa lövskogar med sina jättestora träd, vi har mest barrträn och björk.

Kristina sa...

Vilka fina bilder på vackra hundar och fin natur. Oj höll ju på att glömma det var ju en stilig herre också (fniss). Fin alleväg måste vara underbart att köra den.

Anonym sa...

pia i dag lyckas jag nog inte klura ut ordet ;)
men jag njuter av de fina bilderna !!
Ann-Sofie o prickpojkar

Marine & tjejerna sa...

Hejsan Pia.
Nej jag hinner inte blogga innan jul. Jag åker till Thailand på Tors 16 och är borta till nästa År..Fam åker & tar med oss min mor + syster med familj..
Ha en toppenjul & ät massa go julmat:)))

emelie sa...

härliga bilder! berit hade både overallen och täcke idag, då dog hon inte. ;) gillade svampen!

Maria & Amy sa...

Härliga bilder speciellt "hejdå" bilden. Jättefin fågelmatare för att inte tala om Allén. Bra att se och uppskatta det fina man har runt sig som man ser varje dag :D

Anette sa...

Å vilka snygga bilder! =)
En sån där fågelmatare införskaffade sig mamma oxå när dom kom förbi å sålde =)

evy sa...

Fantastiske bilder.

Anette o Nilla sa...

Vilka härliga vinterbilder - kändes som vår!!!

Ingrid sa...

Härliga bilder som vanligt av dina prickar.

Den där fågelmataren var jättefiffig!!

Kram och godnatt, för nu väntar kudden på mig.

Åse sa...

Vackra bilder, ja kom ihåg en bild i månaden hade varit härligt att se skiftningarna från er väg till jobbet, jag skulle kanske göra det samma längs vackra kustvägen, så kan vi jämföra :-)