söndag, december 05, 2010

+ nån dm

Hej
Hur är det i snön
Här har det väl spätts på en del sen sist , tycker det kan var nog nu.
Tänkte jag skulle redovisa lite svar på vår julkalender Så ni slipper vara nyfikna så länge
Jag redovisar inte svaren varje dag men lite då och då tänkte jag
Vi tar de som har varit hittills och som det är försent att svara på . Det är många poäng kvar så om nån har något fel så misströsta inte
1/12 Vilken färg har Skånes flagga? Röd och gul
2/12 Rosutrotning Det blir Turning Torso om man kastar om bokstäverna
3/12  a.Vad heter Skånes största sjö? Ivösjön
b. Vad heter Skånes äldsta städer? Lund och Helsingborg
4/12 Avger Derby blir Eva Rydberg
Vissa skickar in bilder på svaren Så kul Jag måste få visa denna som e så rolig.

Nu blir det inte fler svar den här gången . En prickbild får vi ju ha

Denna bilden är från förra helgen Vi har väl 1 dm till nu.

Nu ska vi strax grilla korv ute Kram Pia

8 kommentarer:

Prickiga Pojkar sa...

jag satt o klurade läänge på turning torso..sen när jag kom på det skulle jag vara lite smart inför anders ;) tss han löste det på ett par sekunder ! jag skulle ha frågat han direkt !
dem kluriga orden är min favorit :) men också kul att lära sig mera om skåne :)

Ha så skoj i snön ;)

Marine & tjejerna sa...

Ni har också fått en del snö.. vi har mycket och mer kommer de lite då och då..
Ha en go 2:dra advent Kram ♥

Monica sa...

Äsch Turning Torso borde jag ha kunnat komma på men det gjorde jag inte. Kul är kalendern i alla fall och snygg bild på Rydbergskan! Samt prickarna såklart.

Cilla sa...

Turning J'vla Torso... säger inget mer...

Kristina Cronwall sa...

Ja, man har ju fått använda sin små grå hjärnceller som finns kvar för att klura ut vissa svar. Jättekul med så blandade frågor. Fin bild på Eva Rydberg henne kan man ju skratta åt när som helst. Fina prickbilder också. Kram till er alla.

Maria & Amy sa...

Jag säger som Cilla....;)
Grilla korv ute låter gott :)

emelie sa...

hihi, inte bara vi som grubblade en stund på turning torso ser jag! :)

Anette o Nilla sa...

Jag älskar omkastning av bokstäver, så jag gillar så klart dom "luckorna" bäst. Och man får ju lära sig om skåne även där, i alla fall dagens lucka. Bara på eller i kan ju vara klurigt... ;)

Skrattar lite när jag läser Ann-Sofies kommentar. Det var nåt år då svaret skulle vara Pepparkaksgris - jag kunde knappt utföra mitt jobb, jag satt hela dagen och klurade. Till slut gav jag upp och ringde min mamma som är jätteduktig på klurigheter men även hon gick bet. I desperation visade hon bokstäverna för min morbror sen som hälsade på, och han slängde ett ointresserat öga och säger "pepparkaksgris"... =)

Snö, snö, snö. Här är det antingen svinkallt eller så snöar det. Snö är ju att föredra för hundarnas skull, men jag gruvar varje gång jag sätter mig i bilen. :(
Åh, vad jag längtar efter våren!!!