tisdag, december 06, 2011

Fråga 6

Hej
I går var det dags för den första ishalkan . Snorhalt både när man körde till och från jobbet. Inte kul alls.

Idag blir det ännu en nationaldags fråga Inte så lätt att komma på frågor . Har ni hittat min röda tråd än?
Tro det eller ej men den finns.
Som vanligt vill jag ha svaren på mail

8 poäng kan ni få idag


6A Vilket land har nationaldag idag?
B  Landet  förklarar sig självständigt d. 6:e Dec Men vilket år?
C Landet är ju 2 språkigt . De 2 nationalspråken har samma juridiska status . Det finns 3 språk till som har en erkänd särställning i grundlagen i detta landet. Vilka är de?
Idag tar vi även ett klurord Eftersom jag tycker mina frågor är så lätta ;)
köp klippanljus
Lycka Till!!

Svar:

A Finland
B 1917
Ordet blir Julklappsinköp
Min fine livsnjutare <3


3 kommentarer:

Anette o Nilla sa...

Japp - den röda tråden följer vi... ;) Och så kul med ett omkastat ord idag igen! =)

Ingrid sa...

Vi kolliderar då och då du och jag med våra frågor!!

Ha en fin tisdag!

Anonym sa...

Härliga sommarbilder! Eller i varje fall grön matta med upponervänd hund =)
Han påminner väldigt om Lisa! De har liksom "äktenskapstycke" =)

/Kattis