onsdag, december 14, 2011

Fråga 14

Hej

Fortfarande ingen hotmail. Väldigt irriterande jag har ju den adressen till de bloggar jag följer får uppdateringsmailen dit samt en massa annat roligt.   Tyvärr har jag vissa av era mailadresser i min kontaktbok där . Vad jag kan komma på så saknar jag svar från Monica och Kristina . Har ni skickat på hotmailen så får jag be er skicka om till min jobbmail . Jag har ett dokument på datorn där jag fört in era svar Men de sista svaren jag skrev in var den 9/12 . Resten av svaren ligger i en mapp i ... just det....hotmailen. Ni som svarat på afftekadressen har jag fört in så er har jag koll på.
Så fortsätt skicka svaren till

Nu till dagens fråga

14A Idag för 74 år sedan föddes en svensk sångerska Vem?
Den moderna fysiken sägs ha födelsedag idag.
B Vilket år föddes den och av vem?
C Den 14/12 1546 föddes en annan ”kändis”. Vem ?
Lycka till!!!
Svar

A Anita Lindblom
B 1900 – Den tyske fysikern Max Planck offentliggör kvantteorin.
C Tycho Brahe

 Petra skickade denna bilden på Albin till oss i går Har ni nånsin sett en sötare tomtenisse
Man kan undra vad han tänker på
Kram Pia

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Han är helt otroligt fin!!

Jag hoppas att du fick mitt svar på den 10/12.

Kram och trevlig onsdag!

Anette o Nilla sa...

Vilken söt tomtenisse!
Han sitter ju och funderar på alla julklappar han vill få. =)

Annki sa...

Vilken söt och fundersam liten tomte.

Anonym sa...

Vilken underbart fin bild på Albin!
Kram Maria & Amy

Jennie sa...

vilken söt tomtealbin :)