söndag, december 07, 2008

vår vecka

Hej

Oj oj nästan en hel vecka utan blogg Sicket nåt ..
Men det har varit fullt upp hela veckan på jobbet. Först fick vi besök av en kund som hade med sig sin Briard Figge

Visst e han söt. Blöt var han för här i Skåne har det mest regnat i alla fall den dan de var på besök

Ingen liten vovve men såå snäll

Under all päls tittade ögonen fram ibland.

Inga problem att hitta ögonen på Acke

Inte på Wilma heller Jag är glad att jag har korthåriga hundar i detta väder
Vi hade förresten snö oxå ett par dar men den e borta igen

Sen har veckan bestått av förberedelser inför detta.. Vi hade Julbord för våra kunder i Fredags
Så det har varit en del att stå i under veckan Handla en massa ,städa och fixa

Som tur var kikade Petra och Albin in och hjälpte till
Tack för det
Stoffe mönstrade på nästa båt i Onsdags Denna gången är det ett last fartyg Så just nu är han på väg till Danmark för att lasta socker som ska till Lettland Nu träffar vi inte honom förrän efter Nyår
Hoppas ni får en trevlig 2:a Advent
Kram Pia

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det är roligt när det kommer håriga besök på jobbet. Hos oss är det krav att komma förbi mitt rum om man har en hund med på besök. Särskilt kul var det när städerskan hade med sin hund, som visade sig vara Wiras halvbror och han var t.o.m. snyggare än pappan...

Anonym sa...

Herregud ni verkar a haft fullt upp i veckan. Ja var du glad för att du har korthåriga hundar i det här vädret ;). Här städas jämt.
Kram

Anonym sa...

Trevlig 2:a advent önskar vi er också!

Anonym sa...

Så fine bilder igjen, den svarte hunden der var ganske stor og hadde mye lang hår, tar sikkert en stund å børte pelsen på den der regner jeg med :p

Anonym sa...

Vilket fint julbord era kunder får.
Kul med én kund som är så fin och hårig hihi.'
Vilken fin ljusstacke ni har.
Ha en bra vecka
Kram

Anonym sa...

glad att jag har korthår! Trevlig andra advent!

Anonym sa...

Ha en go kväll nu, vilken fin ljusstake!!... nyss hemkommen så jag är rätt slutkörd.. bloggar i morgon =)
Kram

Anonym sa...

Gör ni allt stor skala där nere i södern? ;)

Stort julbord, stort hår på gästhunden, stora ljus i adventsljusstaken (jättefin!) och en stor båt till Lettland...

Ha en trevlig 2:a advent ni också!

Cilla sa...

Åh, något svenskt julbord lär jag inte få äta i år för här finns nog inte prinskorv eller köttbullar, jag har inte sett det varjefall... då får man åka till Ikea i Huston, det är långt dit... 3 timmar enkel väg...

Anonym sa...

mmm...snart dags för julmaten! och julafton...och alla tända ljus...och julklappar...och...ja, jag gillar jul. ;)

Anonym sa...

Härligt med blogg... Jag har varit offline massa dagar! E detta början på slutet på internet och surf?!?

Anonym sa...

Vågar man säga att man inte gillar långhåriga hundar.....eller gillar de mindre än korthåriga!
Hundtokig är jag till 100% men så är det i alla fall!
Tror att det beror på att jag inte kan se ögonen på dem som ju är så viktigt!
Kaske därför jag gillar mopsar så mycket då :-)