tisdag, juni 07, 2011

Tånga hed + lite annat låååångt

Hej
Nu kommer ett mastodontinlägg från vår Ledighet de sista dagarna . Fruktansvärt många bilder
Vi startade i Onsdags för att besöka några bekanta i Fröderyd i Småland . När vi kom fram blev vi serverade middag och sen tog vi en långtur i de småländska skogarna . Dagen slutade med att Acke blev hundbiten . En dam kom gående med 2 Jämthundar och frågade om de fick hälsa på Acke, såklart de fick för Acke har aldrig haft ngt bekymmer med det innan . Men här tog det hus i helvete . Ingen bra kemi om man säger så . Acke började med att gurgla sen välte jämthundarna sin matte så de kom loss och lyckades ge Acke 3 bett i ena låret.
jag var beredd på att slänga mig i bilen och köra hem till vår egen veterinär. (jag glömmer ju aldrig när Wilma blev biten för ett par år sedan fast det var ännu värre än detta) Men jag tvättade såren och för att göra en lång historia kort så blev det bra, ingen svullnad och inget var så vi fortsatte på Torsdagen de sista 20 milen till Tånga
Samling på kvällen med lite mat och info.
Stefan som skulle hålla vår spårkurs hade blivit sjuk så vi hade ingen ledare . Lydnads gruppen hade bara några deltagare så Gullan som skulle hålla lydnadskursen tog spårkursen oxå. Så för vår del blev det både spår och lydnad. Spår på fm och lydnad på em .
 Grillning och trevlig samvaro på kvällarna
Supertrevlig helg med en massa fina prickar med hussar och mattar.

Nu blir det bilder Jag har inte full koll på alla hundnamnen Men det får ni ta . Jag har t ex jättesvårt att skilja på Janne och Bosse Katarinas superfina killar
Nu kör vi.....
Lisa och Katarinas kvällsmat Grillade majskolvar

bella och körven

Körven.. Många bilder på honom .Men vem kan motstå en prickig valp

Bella

Stilig prick men nåt namn har jag inte

Bella hade fullt upp

Riesenschnauzerklubben hade oxå läger

Zita... tror jag Från Tenhult i småland i alla fall

Ute i terrängen Inte lätt att hitta skugga till vovvarna Fy 17 vad varmt vi hade det

Vi ser ut som riktiga proffs eller hur?

Körven tycker väskorna luktar gott

såå söt

Mycket väntan

här får jag instruktioner

Spårläggare

alla hundarna var jätteduktiga

Tungorna hängde långt ut på alla Här Zita

Körven fick oxå testa att spåra han syntes knappt

Maria och Amy

gissa vem

Nessie

Totalt slutkörd Gott med aircondition i husvagnen

Acke spårade inte första dan så han var inte fullt så slutkörd

Men nån måste ju vara snygg oxå ;)

Efter ett par timmars vila var det dags för ett lydnadspass . jag var inte med första dan Jag fotade istället

Amy

Nu ska man kunna vad de gör hm tror detta är budföring

Taggad Amy

Katarina och Janne eller om det nu är Bosse Kontakt har de iallafall

Janne/Bosse

Zita

Zita

Zita(tror jag)

Nessie

Ella

Ella

Ella

Närmast är Amy

Katarina med duktig hund

Amy Duktig tjej

Amy

Jennie och Nessie

Inkallning på gång

Belöning efter bra utfört arbete

Bestäm dig

Ligg var det Boooring

jag sjunger en stump (det gjorde han inte men det ser ut så)

Suck

Platsliggning

Platsliggning lääänge

Sååå duktiga
 nästa dag när Wilma och jag var med så var vi oxå duktiga ...på att vara störmoment i alla fall... 15 sekunder klarade väl min lilla sötnos tror jag fick lägga om henne en 7-8 ggr medan de andra låg så fint

Gräsrull e livet

Och gnaga Petflaska

Stretch

Nästa dag samma visa och lika varmt

bilarna gömde vi i skogen

Trevlig Lördagskväll


Gullans man Benny underhöll

Lisa tvingar Magdalenas Zorro att vara med på bild

Sötaste Dizzy

Dizzy igen

Dizzy och körven

Jag e söööt

Acke och Dizzy

Acke ser superstor ut jämfört med henne

Puss
Dizzy har precis som Acke ...flaxöra fast hon har bara ett

Hungrig Wilma

Trötta prickar


I går hann vi knappt stiga upp förrän vi fick besök av en "moffa" sjuk kille
Svensk fika köpte han med sig och bjöd oss på

Wilma och han lekte med bilar


Efter att ha sprungit i vattenspridare ,spelat fotboll mm mm så var de här två ganska trötta

Vi hann knappt starta Emil på tvn , sen slocknade världens finaste kille

Om det nu är så att ni orkat läsa så här långt så skriv en rad.. jag blir så glad då
Kram Pia



14 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med såå många bilder! Och att det finns så många prickiga som arbetar - DET är jätteroligt! :)
Hmm, AC i husvagnen står nu på önskelistan, visste inte ens att det fanns.
/Strega

Anonym sa...

Kul att se alla bilder.
Det var en superkul helg, den hade kunnat vara någon dag längre men det var skönt att komma hem också. Ni var jätteduktiga på lydnadspasset och då menar jag inte inte som störningsmoment ;)Vilken skön kille som kom hem till er :)

Kram Maria & Amy

Cilla sa...

Klart vi kunnat läsa! Tack för trevlig underhållning och roliga bilder, hade velat vara där!

Monica sa...

Klart vi orkar läsa, det är så kul och kul med mycket bilder för en som inte var där. (så jag ska kanske inte försöka sålla heller)

Den lille pricken var bara underbar och jag tror inte alls att ni bara var störmoment! Synd att Acke blev biten men han är väl så pass gammal och klok att det inte fastnar.

Ni ser ut att ha haft så kul önskar vi varit där men nästa år ska jag sikta på att vara med på jubileet, hoppas ni också tänker komma dit!

Annki o Wilda sa...

Vad roligt med så mycket bilder. Nästa år så skall vi försöka lägga vår årliga resa till fastlandet till jubileet.

Ingrid sa...

Så kul med alla bilderna!
Vilken tur att Acke inte blev värre skadad och att ni slapp att åka till veterinären.
Albin är för gullig!!

Kram Ingrid

Eva sa...

Så kul med så många kort. Tänkte på er när jag körde förbi på torsdag med vårt flyttlast. Nu satsar även vi på jubileet, hoppas att ni kommer dit.
Tråkigt att Acke blev hundbiten tror att det inte blev så allvarligt.

Jennie och Nesslan sa...

Kul att se bilderna! Antar att du har ett hundratal till :D
Ni var ju jätteduktiga på lydnaden ju!

Anette sa...

Wohoo, superskoj å se en massa bilder =) Kanonduktig va ni allihopa =)
Tråkigt att Acke blev hundbiten =) men skönt att ni slapp veterinären i alla fall

emelie sa...

kul med så mycket bilder så fick vi se lite mer iaf! och skönt att det gick såpass bra för acke iaf. krya på dig fina flaxöra! men att se skillnad på janne och bosse är då verkligen inte svårt. glasögon pia?! ;)

Anette o Nilla sa...

Stackars Acke! Och jämthundar är väldigt farliga hälsar Wira (hon blev påhoppad av en när hon var liten), så dom skäller hon alltid ut, fast... hon ser inte skillnad på gråhundar heller, så dom får sig en känga dom med.
Kul med alla bilder från lägret!

Anonym sa...

oj så mycket fina bilder ! amy är ju så otroligt vacker tycker jag..en favorit :)
ser ut att ha varit härliga dagar ! tur ni slapp regn i alla fall även om jag förstår att det blev liite väl mycket värme också !
kram från annsofie (prickpojkars matte)

Zebra sa...

Så utrolig mange og fine bilder. Ser ut som dere har hatt det kjempefint ser det ut som:)
Så gøy med treningshelg for bare dalmiser:!

åse sa...

Vilken härlig helg ni haft, kul med så många fina bilder, men stackars Acke killen hoppas att han repat sig och allt är ok igen !!!!