fredag, september 03, 2010

Vår dag

Hej
Fint väder idag med . Men idag blev det inget strandbesök utan bara vanliga rundor .
men jag fotade lite ändå
Medans jag dammsugade så hjälpte Acke och Wilma till på sitt sätt
Jobbigt att matte dammsuger

Mmmmm jättejobbigt
Nu bakar matte bröd bäst att ha koll

Ostbröd Så lätt och så himla gott
Receptet kommer här :D
‎800gr dinkelmjöl

25 gram jäst

1 msk salt

5 dl kallt vatten

Arbeta 10 min i maskin eller jättelänge för hand

Tillsätt 150 gr tärnad ost (med smak) och arbeta in det

Jäs i kyl minst 8 tim

Baka ut till 2 bröd Klipp jack uppepå

Jäs en timme i rumstemp

250 grader på ugnen

Sätt en skål vatten på botten av ugnen

sätt in plåten längst ner

efter 5 min sänk värmen till 200 grader

Grädda i ytterligare 25-30 min

Klart

Acke dreggelvarning på det ;)
Lite godislet på gräset

Fint väder.... solning

Mmmm gött
JÄTTE gött

Wilma hittade min "kalla in Wilma" gömma (inget ovanligt)
 
Fredags middag blev Starkkryddade grillade köttfärsjärpar med pommes
Kram Pia


6 kommentarer:

Anonym sa...

Ser härligt ut att vara vovve i er familj... jag vill också ha en sån inglasad terass... fast det hade väl blivit alldeles för varmt på sommaren, men perfekt resten av året...

Pia sa...

Ååååå så herlige de er! :D Det er skikkelig slitsomt å støvsuge, Euro er helt enig.... ;)

Ostebrødet så kjempegodt ut, skal faktisk prøve oppskriften en dag! :D Takker og bukker for den!

emelie sa...

mmm....grillat! imorgon ska vi grilla igen! hurra för trädgård och den möjligheten! grillat är ju faktiskt godast! ;)

Monica sa...

Ja man blir lätt lite sliten av att se andra arbeta:-)

Jag har också gömmor lite här och där, byta föremålsgömmor kör vi med.

Bröden lät goda. Även vi ska grilla ikväll, då blir det hemmagjorda hamburgare.

Maria & Amy sa...

Skön fredag! =D

Anette o Nilla sa...

Åh vad ostbröden lät smarriga. Receptet skrivs av och så ska det bakas när jag får en ny spis nångång... (just nu funkar ugnen bara ibland) Men här måste tanken ta plats ett tag innan jag kommer till skott och handlar...