lördag, februari 26, 2011

Albins Barj

Hej
Idag har vi varit och köpt inredning till vårt badrum som verkligen behövs renoveras . Roligt!!! Kalle och jag har precis samma smak så det tog inte lång stund att bestämma sig . Vit Ask blir det på skåp och lådor och en gråtonad rundad hörndusch. Ska bli så skönt att få det gjort . Vårt gamla badrum är så slitet och svårstädat . Efter det tog vi en runda till gården för lite bus på backen Eller.... numera är det ingen backe utan Albins alldeles egna "barj" (berg)
Lite bilder från vår tur kommer här

Berget

Nu e vi snart på mitt barj


Många mullvadshögar passerade vi och Albin skulle fixa allihop

Herregud hur långsam får man vara tyckte Wilma

Jag hann i alla fall fota en kall bäck

Albin har Ackes pipflodhäst i handen och begriper inte varför inte Acke kommer när han piper med den

Jag var för långt ifrån Nu kommer jag

Wilma och Tobias roade sig på sitt sätt

Bara att konstatera....

...Wilma har inbyggda fjädrar i bakbenen

Ge mig pinnen.....

Acke fattar inte varför hon anstränger sig så.... det finns ju massor av pinnar på marken

Albin har lärt sig hur man får Acke att springa , kasta en pipsak så får han fart

Han älskar sina pipsaker

Kasta igen....

Tänk att en sån liten sak kan vara så kul


Albin hittade fler mullvadshögar

Titta Acke så här gör man . Det är ju bara så härligt att se  Albin och prickarna ihop . Albin han är lika noga med att förklara saker för dem som för oss

Det var vår lördag ha det så gott tills nästa gång
Kram Pia

10 kommentarer:

Monica sa...

En härlig lördag utan en skymt av snöh****vetet, det måste vara en perfekt lördag med andra ord:-)
Freja/Ville har också en likadan pipis som bägge gillar så det är viss konkurrens om den. Wilma är en riktig höjdhopperska! Jag längtar så tills vi slipper snön vi också!
Och jag gillar ditt sätt att räkna BIR, jag ska också räkna bort alla proffs, vi är ju också blåbär:-)

Ingrid sa...

Oj så Wilma kan hoppa. Hon måste verkligen ha fjädrar i bakbenen.
Så stor och duktig Albin börjar bli. Tänk så roligt att få följa hans utveckling!

Mullvad slipper vi undan här på Gotland, som tur är.

Kram och en fin fortsättning på helgen!

emelie sa...

vad härligt ni har det med så lite snö! och vad söt sista bilden var, man kan riktigt se hur acke lyssnar...utan att fatta ett ord antagligen! ;)

joacim sa...

Jag som nästan var säker jag skrivit här tidigare... Härliga exkursioner med de små professorerna...

Anette sa...

Jisses vad högt Wilma hoppar =)

Skojigt med nytt badrum =) Hoppas vi får se resultatet sen =)

Anette o Nilla sa...

Men hallå... var är snön!!! Vad orättvist att den är borta redan hos er.

Manda & Joyce sa...

Vilka härliga prickhundar! Skönt att inte ha någon snö!

Maria & Amy sa...

Kära nån, ni har ju nästan vår! :)

Åse sa...

Härliga bilder från "barjet" Nytt badrum kul ser fram emot bilder på resultatet !

Strega sa...

Ingen snö kvar alls!?! Orättvist!
Och vi vill också ha små söta mullvadar!